Skip to main content

साहित्यिक आइडल


आफ्नै धनमा हामी आफ्नै उमेर बेच्न आएका छौ
हाँसो के हो थाहा छैन आँशुमात्र पाएका छौ ।
मलेसियाबाट प्रकाशित हुने पत्रिकाका हरेक अंकहरुमा भरसक श्रीजन श्री छुट्दैनन् । पत्रिकाका कार्यलयहरुमा उनको रचना अझै थाकको थाक रहेको छ भनेर पत्रिकासँग सम्बन्धित व्यक्तिहरुले बताएका छन् । हरेक हप्ताको आइतबार उनी कोताराया आउनुपर् यो भने उनीसँग एकभारी सिर्जना नै हुने गर्छ । अनि प्रत्येक पत्रिकालाई भागवण्डा लगाएर बाड्छन् -ति सिर्जनाहरु । मानौ उनी सिर्जनाका फ्याक्ट्री हुन् ।
उनका सिर्जनाहरु खेर गएनन् । उनको संघर्षको वावजुद नै हालै अन्तर्राष्ट्रिय नेपाली साहित्य समाज मलेसिया शाखाले आयोजना गरेको मलेसियाव्यापी वृहद कविता प्रतियोगीतामा उनी प्रथम हुन पुगे । र यो वर्षको लागि मलेसियाको नेपाली समुदायमा उनी साहित्यिक आइडल बन्न पुगे ।
साहित्यसँग भावना लुकेको हुन्छ संवेदना लुकेको हुन्छ । साहित्य पढाउँदा र पढ्दा पढिने कुरा हुन् । तर साहित्यको साथमा गरिबी अभाव लुकेको छ भनेर चाही साहित्कारको जीवनी पढ्दा मात्र थाहा हुन्छ । भलै श्रीजनश्रीको जीवनीसँग नमिलोस् ।
२०३७ असार ७ आमा नन्दादेवी पाल र बाबा मानबहादुर पालको कोखबाट धाप ७ निसिल दार्चुलामा जन्मेका हुन् उनले । खलंगा भगवती र आगरले घेरिएको धाप गाविस वास्तवमै धापभित्रै रहेको रहेछ । दिनमा जम्मा जम्मी ४ घण्टामात्र घाम देख्न पाइन्छ उनको गाउँमा । कुनै दिन धुम्मियो भने त दिन कतिखेर आयो र कतिखेर गयो भन्ने कि त घडी हेर्नु पर् यो कि त रेडियो सुन्न पर् यो । कतिपय अवस्थामा त रेडियोले टावर पनि टिप्दैन । खोँचले भरिएको निसिल गाउँमा उनको बाल्यकाल बितेको थियो । भन्छन् -धुवाँ र धुलोमा बित्यो मेरो बाल्यकाल । फेरि उनको पुख्यौंली िकंवदन्ती पनि कम्ति चाखलाग्दो छैन । जातीय विभदले जरो गाडेको उनको त्यो गाउँमा उनका पूर्खाहरु राजा थिए रे । अझैसम्म पनि शाही खानदानसँग उनीहरुको कुटुम्बेरी चल्दैन रे । भाईभाईको सम्बन्ध छ रे इत्यादी ।
शाही परिवार भित्रको सन्तानलाई त्यो ठाउँमा लगी पालेर राजा बनाइएको कारण उनीहरु पाल बन्न पुगेको हुन् । त्यो खोँचमा राजश्री चलन पहिलेदेखि नै थियो । त्यहाँका राजा प्रतापी थिए । त्यहीकारण त्यहाँका जनताहरुले दिनैपिच्छे जंगलमा गई शिकार गरेर ख्वाउँथे । एकदिन जनताहरुले शिकार पाएनन् । आखिर शिकार दिनैपर्ने भएपछि उनीहरुले मरेको मान्छे लगेर ख्वाएछन् । सो मासु अत्यन्तै मिठो लागी राजाले के को मासु हो भनेर सोधेछन् । जनताहरुले डराई डराई मान्छे भनिदिए । त्यसपछि राजाले सँधै मान्छेको मासु खान इच्छा गरेछन् ।
एकदिन भीमनाथ योगी श्रीजनश्रीको खानदानबाट योगी भएका व्यक्ति को साथमा अभयराज पाण्डे भन्ने एकजना पण्डित र शुभदाश औजी घुम्दै फिर्दै त्यो ठाउँमा आइपुगे । जहाँ दीपावलीको हर्षोल्लास थियो । तर सबै मानिसहरु भने शोकमग्न थिए । उनीहरुलाई अचम्म माने र सोधे -जताततै दिपावली छ तर किन सबै शोकमग्न
मानिसहरुले सबै यथार्थ बताएर आज हाम्रो छोरालाई राजाले मारेर खाने दिन भनेर बताए । उनीहरुले थमथमाए । छोरालाई बलिमा चढ्न भन्दा पहिले के गर्नुपर्छ आउँदैन भनेर सिकाइमाग्न अनुरोध गर्नु भने र जब राजाले सिकाउनका लागि घोप्टिन्छन् । त्यहीबेला तरबारले हानेर राजालाई मारिदिनु ।
तर जनतालाई राजा चाहिने । त्यसको पनि उपाय निकाले योगीहरुले । उत्तर प्रदेश भारतको कत्यूर भन्ने ठाउँमा यहीको शासकहरु रहेका छन् । उनैको छोरालाई यहाँ ल्याएर राजा बनाउँला ।
यति भनेर योगीहरु हिडे । भनेमुताविक राजाको वध पनि भयो । योगीहरुले कत्युर पुगी राजाको दर्शन गर्न दूवो पठाए । दूतले दूवो राजालाई नदिइकन दैलोमाथि टाँगिदियो । तत्काल त्यो दूवो मौलियो । झाँगियो । राजा खुशी भएर दूवो ल्याइदिने व्यक्तिको खोजी गरे । तत्पश्चात योगीले राजाजाई भेटी विन्ति चढाए । राजाले छोरा दिने भए तर रानीले एउटा सर्त राखे । भारदारका सबै छोराहरुसँग आफ्नो छोरा सुताए त्यहाँबाट छानेर लैजान भने ।
भनिन्छ भाग्यमानी वा ठूलो खानदानको मान्छे सुत्दा सँधै माथि सर्छ । सिरानी कटेर गएको नै युवराज हुन् भन्ने किटेर उनीहरुले लगे र धापको राजा बनाए ।
त्यही राजाका सन्तान श्रीजनश्री हाल मलेसियामा रोजगारी गर्दै साहित्यको लागि मरिमेटेका छन् । उनी भन्छन् -बाबाको पालासम्म सम्पन्न नै थियो परिवार । तर बाबा ठेकेदारीमा फसे । जहाँबाट कहिले पनि फाइदा भएन । त्यसैकारण उनीहरु वि।सं २०४९ कृष्णपूर २ महेन्द्रनगर काचनपूरमा बसाइँ सर्न पुगे ।
उनको प्रारम्भिक शिक्षा मालिकार्जुन प्रावी निसिलबाट भएको थियो भने माध्यमिक शिक्षा मालिकार्जुन मावि धापबाट । आधाघण्टा ओह्रालो जानुपर्ने स्कुल बाबाको ठेकेदारी बिगि्रएकोले गर्दा माध्यमिक शिक्षाभन्दा माथि पढ्न सकेनन् उनले । तर स्कुले जीवनमै साहित्यमा भने होमाएका थिएछन् । कविता लेखेर शिक्षकलाई देखाउनेदेखि साहित्य कोरेर पत्रपत्रिकामा दिने काम समेत गर्न थाले त्यहीबेलादेखि ।
उनी भन्छन् -बाबाले कुनै काममा रोक्न दिन भएन । जे सोच्यो बाबालाई भनेपछि हुन्छ गर भन्नुहुन्थ्यो रे । गर्न त के पो सकिन्छ र ! त्यहाँका जनताहरु भारत भारतमै आश्रीत छन् । दुइघण्टा हिडेपछि भारतको धार्चुला भन्ने ठाउँमा पुगिन्छ । काठमाडौ जान आउन पनि टनकपुरहुँदै जानुपर्ने बाध्यता छ । केही फड्को मारिहाल्ने स्थिति नै थिएन फड्को मारे उनले त क्रान्तिकारी भएर मारे ।
उनी भन्छन् -कमैलाई मात्र थाहा होला म दीप उपनामले साहित्य कोर्थे । कैंयौ साथीहरु मसँग दीपको चर्चा गर्थे । मैले म आफैलाई लुकाउनु बाध्यता थियो ।
क्रान्तिकारी विचारसँग नजिक पत्रिकाहरुमा उनको रचनाहरु प्रकाशित हुन्थे । त्यो बेलाको अप्ठ्यारोपनले गर्दा कतिपय रचनाहरु संकलित हुन सकेका छैनन् र आफ्नै संकलन गर्ने बानी नभएको भनेर आफैलाई गाली पनि गर्छन् ।
धेरै रचनाहरु साथीहरुले च्यातेर फालिदिएको कतिपय रचनाहरु हराएको गायव भएको तीतो यथार्थहरु छन् उनीसँग । त्यसो त भूमिगत जीवनले दिने महत्वपूर्ण चिजहरु नै यिनै हुन् । भूमिगत रहने सर्जकहरुको सिर्जना कि त गायब पारिन्छ कि दुनियाँको सामू जलाइन्छ । किन भने उनकै शब्द सापटी लिनुपर्दा -त्यसताका त्यस्ता सिर्जना कोर्नु बाघलाई जिस्क्याउनु बराबर थियो । कुनै दिन आफ्नै सिर्जना आफैमाथि बम बनेर पड्किन के बेर तसर्थ मणी हराएको सर्प र पानीबिनाको माछाजस्तै अधकल्चो जिन्दगी बाच्दै आए श्रीजनले ।
पचासको दशकमा क्रान्तिकारी धार अंगालेका श्रीजनले ६० को दशकदेखि गजलप्रति उन्मुख हुन थाले । भूमिगत जीवनलाई बिसाउँन विदेशको शिलशिलामा काठमाडौ आएका थिए उनी । काठमाडौको चहलपहलले उनलाई गजलको शेर बनाउनतर्फ धकेलिदियो । किनभने दुई चार शेरहरुमा सबै जीवन अटाउँछ भन्ने उनको जिकिर छ । दुइचार शेरमा सम्पूर्ण जीवन अटाउँछ भन्ने श्रीजनले चाही आफैले पुर्ने गरी गजल लेखेका रहेछन् । सोचौ कतिको जीवन अटाएको होला उनको गजलमा । तर गजल स्वच्छन्द हुन्न नियममा बाधिएर लेख्नुपर्छ पूरा पूरा । बाक्य वाक्यमा अर्थ हुन्छ नियम हुन्छ । उनले त्यो नियम पुर् याए पुर् याएनन् तर उनले लेखेका पाण्डुलिपि एक नामी गजलकारको हातमा पुर् याएछन् ।
गजलको बारेमा फहरिस्त बताए भविष्य राम्रो रहेको बताएछन् ती गजलकारले । तर उनको पाण्डुलिपिमाथि यस्तो लेखेर छाडेका रहेछन् - ुभावना हो भावनामा जताततै बहकिनु हुन्न माटोको गन्ध र मुटुको ढुकढुकी छैन भने यदि अब आइन्दा यस्ता सिर्जना कहि कतै लेखिनु हुन्न ।ु
खै कसरी आयो त्यो शब्द । उनी भन्न सक्दैनन् । तर धेरै दुःखित भने तुल्याएको रहेछ त्यस शब्दले । अनि उनमा गजलप्रतिको माया झन् झन् बढेर आएछ ।
तत्कालै सगरमाथा एफएमबाट प्रसारण हुने बुलबुल कार्यक्रममा गजल प्रतियोगिता हुने कुरा सुन्न पुगेछन् श्रीजनले । वि।सं। २०६१ साल पौष ४ गते सो प्रतियोगिता हुने भने पछि उनले सहभागिता जनाउने निर्णय गरे । मंसिर ३१ मा गजल बुझाइसक्नुपर्ने उनी त्यही दिन गए र पौष ४ गतेको लागि तयारी भएर बसे । धेरै सहभागी भएकोमा ८४ जनाको छानिएका रहेछन् । उनी आफ्नो नाम आउँला या नआउँला भन्ने छुकछुकले एक छेउमा रहेका थिए । हुन पनि ८४ औं पालोमा उनको नाम आयो । अब अन्तिममा छानिएको गजलको के अर्थ होला र भन्ने उनलाई नभएको पनि होइन । तर उनै नामी गजलकार निर्णायक मण्डलीमा रहेका रहेछन् । उनैले श्रीजनको नाम पुकारेर गजल उत्कृष्ठ रहेको कुरा मन्तव्यमा बताएछन् ।
काठमाडौको साहित्यिक यात्रामा लामो समयसम्म उभ्याइरहन सकेनन् । ऋणमाथि ऋण थपिइरहेको थियो । त्यसैले २००५ मा मलेसिया भित्रिन पुगे । जोहोबारुस्थीत फ्याक्स मेसिन बनाउने कम्पनीमा । उनलाई यो कम्पनी कारागारजस्तो भएको अनुभव बताउँछन् । किनभने न बाहिर निस्केर गतिविधि गर्न सकिन्थ्यो न भित्र नै ।
तर गर्ने मान्छेलाई कतै केहीले छेक्दैन । १५० जति नेपाली रहेको उक्त कम्पनीमा प्रवासी नेपाली संघ नामक एउटा कोठे संघ तयार गरे । साहित्य त कसैले सुन्दैन थ्ये । तर पनि त्यस संस्थाबाट कोष साचालन भएको थिएछ । जसबाट २ ४ हजार आरएम संकलन पनिभएको रहेछ । मासिक २० लेवी उठाएर तयार गरिएको उक्त कोषबाट श्याम बस्नेत भन्ने व्यक्तिलाई सहयोग गर्न सकेको बताउँछन् ।
कारणवस उक्त कम्पनीबाट उनले हात धुनुपर् यो । हतारको काम छिटो गर्नुपर्ने तर सानो गल्तीले गर्दा कम्पनी बद्नाम पनि हुने रहेछ भन्ने त्यतिखेर उनले बुझे । कारण फ्याक्स मेसिनभित्र अर्कै कम्पनीको सामान परेछ जसको कारण लिडर सप्लायस्र र इन्पुटको मान्छेलाई एकैचोटी निकालिनु परेकेा थियो । उनी लिडर थिए । कम्पनीले यतिसम्म वेवास्ता गर् यो कि आफ्नै खर्चले घर पठाएको थियो । आफ्नो कोषबाट साथीहरुले सहयोग गर्ने बचन दिएतापनि नगएको उनलाई घरको बोझले थिच्ने डर थियो । त्यसैले उनी अवैधानिक तवरले मलेसियामा बस्न बाध्य भए ।
त्यसपछि उनी सेक्युरिटी गार्डमा काम गर्न थाले । उनलाई धेरै लेख्ने ठाउँ नै चाहिन्छ । तसर्थ धेरै राम्रा राम्रा कामहरु पाएता पनि उनी लेख्न कै लागि राम्रा अवसर त्यागिरहेका छन् । त्यसको कारण उनले ५ ६ ठाउँमा काम समेत फेरिसकेका छन् । लेखीरहेको समयमा चेकिङ परेको कारण नोकरी छुटेकेा यथार्थहरु पनि उनीसँग । यिनै क्रममा अनेसास मलेसियाबाट प्रकाशित विम्ब संयुक्त गजल संग्रह र आफ्नो एकल गजल संग्रह माटो हाँस्छ पनि प्रकाशित गराइसकेका छन् । चाडै नै गजल माच मलेसियामा गठन गर्ने तयारीमा रहेका छन् । साहित्यको एक छुट्टै विधाको रुपमा गजल अंकित छ । तर साहित्यकै अन्य विधाहरु कविता कथा मुक्तक उपन्यास संस्मरणहरु रहेका छन् । तर कविता माच कथा माच संस्मरण उपन्यास माच छैनन् । यो गजल विधाको चाही संस्थागत रुपमा अगाडि बढ्नुमा के छ त उनको आफ्नै कथन छ यसमा -गजलले चारवटा विधाको प्रतिनिधित्व गरेको छ । तीन शेरभन्दा बढेन भने रुवाई विधा बन्छ । दुई शेर भन्दा बढेन भने मुक्तक बन्छ । गजललाई गेय विधाको रुपमा पनि लिइन्छ । त्यसैकारण गीत पनि बन्छ । पूर्ण भएपछि गजल त बन्यो नै ।
हेरौ मलेसियाका साहित्यिक आइडल श्रीजनश्री पहिले देवेन्द्र पाल भएर जन्मिएका थिए । त्यसपछि दीप नामले धेरैको मनमुटु छोए । देवेन्द्र दीप र श्रीजनश्री मा के फरक पाउनुभयो त उनी भन्छन् -
दिन उस्त रात उस्तै साल उस्तै उस्तै
हेर्दा फरक तर भित्री चाल उस्तै उस्तै ।

Comments

Popular posts from this blog

मलेसियाका नेपाली साहित्यकाहरुले 'कसरी पढ्छन् नयाँ पुस्तक'

देवेन्द्र सुर्केली मलेसियाका आशालाग्दा नेपाली साहित्यकार भीम स्नेही नेपालबाट कोही रोजगारीको लागि मलेसिया आउँदैछन् भन्ने थाहा पाए भने हरतरहबाट पुस्तक मगाउने गर्दछन् । मलेसियामा प्रकाशित हुने नेपाली पत्रिका तथा अनलाइनहरुमार्फत नयाँ पुस्तक प्रकाशित भएको कुरा थाहा पाउँदछन् । नयाँ पुस्तकको सूचि बनाएर बस्छन् अनि कोही मलेसिया आउने थाहा पायो कि उक्त पुस्तकहरु ल्याइदिन आग्रह गर्दछन् । उनीजस्तै पुस्तक मगाएर पढ्नेहरुमा जीवन देवान गाउँले जीतमान राई सविन दिलदुःखी जन्तरे श्रीजनश्री मौलश्री लिम्बू दीपदर्शन आदि छन् । उनीहरुले पुस्तकको लागि आपुनो कमाईबाट छुट्याएर नेपाल पठाउने गरेका छन् । काठमाडौंमा सबै पुस्तक पाउन सकिने भएकोले काठमाडौंमा रहेका आफन्त या साथीभाईको मद्दत उनीहरुले लिने गरेका छन् । मलेसियाबाट नेपाली साहित्यका भण्डारमा हालसम्म १६ वटा उपन्यास ११ वटा गजल संग्रह ५ वटा कविता संग्रह २ वटा गीत संग्रह आइसकेका छन् । त्यसैगरी कथा लघुकथा नाटक संस्मरण संग्रह पनि १/१ वटा प्रकाशन भएका छन् । यो मोटामोटी अध्ययन मात्र हो । यतिमात्र नभएर मगर गुरुङ तामाङ याख्खालगायत जातीय संस्था र खोटाङ ताप्लेजुङ इलाम ...

Pakistan's Bhutto assassinated at rally

By SADAQAT JAN and ZARAR KHAN, Associated Press Writers 8 minutes ago RAWALPINDI, Pakistan - Pakistan opposition leader Benazir Bhutto was assassinated Thursday in a suicide attack that also killed at least 20 others at a campaign rally, aides said. ADVERTISEMENT The death of the 54-year-old charismatic former prime minister threw the campaign for the Jan. 8 parliamentary elections into chaos and created fears of mass protests and violence across the nuclear-armed nation, an important U.S. ally in the war on terrorism. The attacker struck just minutes after Bhutto addressed thousands of supporters in the garrison city of Rawalpindi, 8 miles south of Islamabad. She was shot in the neck and chest by the attacker, who then blew himself up, said Rehman Malik, Bhutto's security adviser. At least 20 others were killed in the attack. Bhutto was rushed to the hospital and taken into emergency surgery. "At 6:16 p.m., she expired," said Wasif Ali Khan, a member of Bhutto's part...

Merry Christmas

...and to all a Good Night! The last presents have been delivered, the last cookie eaten, the last glass of milk consumed, and the last stocking filled. Once we get the "all clear" signal from the North Pole Command Center, we'll point the sleigh due north and return home. I hope everyone has had as much fun this Christmas Eve as I have had tonight. Tomorrow is going to be the best Christmas ever!Good night, all! I will not update my log until late in the day to day as I plan on enjoying Christmas brunch with Mrs. Claus and taking a nap. "And she shall bring forth a son, and thou shalt call his name JESUS: for he shall save his people from their sins." - Matthew 1:21